Bevallása szerint: 15 éve, napi 24 órában csak a zenéről szól az élete. Soha nem akart mást csinálni. Saját produkciói mellett másoknak is segít sajtókampányokban és turnészervezésben.
Lobó-Szalóky Lázárral - a DIRTY SLIPPERS zenekar sokoldalú frontemberével - beszélgettünk:

Lobó-Szalóky Lázár (Sajtófotó)Lobó-Szalóky Lázár (Sajtófotó)

Annyira sikerült felfuttatnod a Dirty Slippers formációtokat, hogy évről-évre tele a turné naptáratok, hazai és a Kárpát-medencei vonalon egyaránt. Mi a titkotok a jó menedzseri munkán kívül (amit – úgy  tudom - te magad végzel)

Az egész életem a zenéről szól 15 éve, napi 24 órában. Ha kell éjszaka is dolgozom egy dalon vagy annak a népszerűsítésén, hiszen soha nem volt kérdés, hogy ez az utam. Gyermekkorom óta tudatosan építem a zenekar dolgait és nem adom ki munkát a kezemből, aminek nem csak bizalmi okai vannak, hanem egyszerűen nem hiszek abban, hogy más olyan szinten a szívügyén tudja viselni a zenekarunk dolgait ahogyan én. Ennek köszönhetően egy gyulai, kezdetben gimis házibulikon fellépő, Green Day-t játszó punkrock zenekarból mára az egyik legtöbbet fellépő és a médiában állandóan szerepelő zenekar lettünk. Három lemezünk jutott fel a slágerlistára, két nemzetközi hírű producerrel dolgozhatunk, felléphettünk olyan zenekarokkal, akik a példaképeink voltak, USA-ban készíthettünk lemezt, nyolc európai országban turnéztunk stb.. Ezek mind fontos mérföldkövei a pályafutásunknak, viszont nagyon sok munka van még a céljaim, céljaink eléréséig.

 

Építed a szóló énekesi pályád is a zenekar mellett. Mikor jött a sugallat, hogy szólóban is megmutatkozz…?  (Mi vitt rá erre,  illetve hogy fogadták mindezt a Dirty Slippers tagok?) 

Az elmúlt pár évben születtek dalok, amelyeket nem szerettem volna a Dirty Slippers zenei világába beletuszkolni. Na persze nem azért, mert annyira más stílus lenne a kettő, hanem amíg a Dirty Slippers dalokban mindig teret adok a szerzőtársaimnak, addig a szóló dalok esetében konkrét, sziklaszilárd elképzeléseim vannak. Természetesen - mivel a szóló dalok zenei világát ugyanúgy szeretik a srácok - ebből semmilyen konfliktus nincsen nálunk. A másik fontos, talán a lényegi különbség a szövegekben rejlik. A szóló dalok, mivel zeneileg is egy keményebb világot képviselnek, stílusában jobban összeférnek a kritikus dalszövegeimmel. A Zaj a fejemben című például arról szól, hogy utálom az internetes kamu oldalakat, azt, hogy sok ember búskomor a metróban reggelente és semmi kedvességet nem hordoz embertársai számára. Ezek olyan érzések, amikről beszélnem kell, de a Dirty Slippers által kitaposott ösvénybe nem férnek bele szerintem.

A srácok remekül fogadták, hiszen velük együtt születnek a dalok, a két produkció felállása ugyanaz, viszont más a koncertműsor. Szerencsés vagyok, mert olyan ez az érzés, mint amikor van két versenylovad az istállóban és mindkettő hozza a trófeákat.

 

A Bon Jovi, a U2 és David Bowie producereként magának komoly hírnevet szerző Tim Palmerrel készítetted el a "Nyitva" című viszonylag friss dalod. Mesélj nekünk kérlek a közös munkáról! Milyen egy ilyen sztárproducerrel együtt dolgozni, illetve egyáltalán, hogy találtátok meg egymást?

Tim a második nemzetközi hírű producer, akivel együtt dolgozhatunk. George Shilling (Oasis, Mike Oldfield) volt az első, akivel 2009-es amerikai felvételünk óta működhetünk együtt. Tim Palmer egy fantasztikus zseni, aki "apaként" áll a fejünk fölött és a stúdiózás kezdetétől belefolyik a munkálatokba. Chatelünk, telefonálunk és abszolút szívén viseli a dalok keletkezését, sorsát, utóéletét. Nem szeretnék megbántani senkit, de nekem nagyon fontos az, hogyha együtt dolgozunk egy producerrel, beleszóljon "negyedik tagként" a munkálatokba, motiváljon folyamatosan és ha kell kritizáljon, nem utolsósorban pedig legyenek olyan ötletei amitől eldobom az agyam. Sajnos itthon több helyen is azt tapasztaltam, hogy egy zenekar bemegy a stúdióba, kifizeti az órabért, a hangmérnök munkadíját és kap egy olyan mixet ami össze van csapva, tele van hibával. Kellett 10 év nekünk ahhoz, hogy megtaláljuk itthon azokat a remek arcokat, akik ugyanazt a maximalizmust és alázatot várják el tőlünk, amit Ők is beletesznek. Ha pedig egy profin felvett anyagot küldesz ki egy nemzetközi producernek, akkor Ő is látja azt, hogy komolyan vetted a feladatod. Ők ehhez vannak hozzászokva, ezt kapják meg a világsztároktól minden alkalommal. Gondolj bele micsoda ciki lenne az egész országnak, ha Tim Palmer vagy George Shilling egy hibás, slendrián módon felvett anyagot kapna meg tőlünk. Nyilván nem is vállalnák el, hogy a nevüket adják hozzá. Itthon pedig tucatszámra tudnék ilyen munkákat mutatni, s természetesen a saját, korábbi dalaink között is akad sajnos ilyen. Kezdőként sok évvel ezelőtt nem tudtuk mi lehet a viszonyítási alap. Senki ne higgye, hogy az elefántcsonttoronyból osztom az észt, magunkkal is végtelenül kritikus vagyok. Viszont abban mindig is hinni fogok, hogy a közönség elé csak a legjobb tudásoddal elkészült anyagot érdemes prezentálni. Erre kiváló példa itthon Ákos. Elég meghallgatni az új lemezét. Zseniális!

Tim Palmerrel pedig 2019 januárjában hozott össze minket a Jóisten. Amikor megírtam a Nyitva című dalomat és felvettük a demóját, éreztük, hogy ez egy picit más, sokkal inkább amerikai hangzást igényel, mint britet. Tim ennek a mestere, ráadásul a kedvenc Bon Jovi dalomat és Goo Goo Dolls lemezemet is Ő keverte, így nem volt kérdés, hogy felvesszük vele a kapcsolatot. Tavaly óta van angol kiadónk és managementünk is, akik segítettek összekötni minket, gyorsan egymásra találtunk és egy év után már mondhatom, hogy baráti viszonyunk. Nagyon hálás, boldog és büszke is vagyok, hogy a kedvenc producereim közül, már kettővel együtt dolgozhatunk, akik elismernek bennünket.

 

A további dalaidat is Ő produceli?

Igen, elkészült azóta "Mindennél többet ér" címmel egy vadiúj dal, amelyen Calidora a duett partnerem. Valamint elkezdtem dolgozni a Dirty Slippers negyedik nagylemezén is, amin természetesen Timmel és George-dzsal is dolgozunk együtt.

 

Ha már szó esett a menedzselésről az első kérdésemben…: akkor térjünk ki arra is, hogy saját magad és a Dirty Slippers formációtok mellett egyengeted Te mások útját is a "You and Media Management" vállalkozásoddal. Kik tartoznak hozzád jelenleg, és mi az amit voltaképp Tőled kapnak a képviselt előadóművészek?

Jelenleg kb. egy tucatnyi legendás és tehetséges produkcióval dolgozom együtt. Számomra egy közös munka kezdetén nagyon fontos, hogy rajongója is legyek annak akivel szerződést kötünk. Talán nem ildomos kiemelnem senkit, hiszen mindegyiküket szeretem, de a You and Media Management kiváló zászlóshajói: a Bojtorján vagy a Karthago basszusgitárosa, Kiss Zoltán Zéro barátom által vezetett, 90-es évek sikersorozatának zenéjét jegyző KGB-Kisváros produkció

. Hogy mi az amit tőlünk kapnak? Kiemelt médiafigyelemmel járó sajtókampányt elsősorban, de van akinél a turnészervezésben is szerepet vállalunk.

 

Koncertezés, stúdió- és menedzseri munka, szervezés, jövés-menés... – Te mikor pihensz? ? Mivel töltődsz, amikor tudsz? (Mert ugyebár arra mindenkinek szüksége van…)

Nagyon érdekes, hogy az elmúlt egy-két évben minden interjúban van egy hasonló kérdés. Soha nem akartam mást csinálni, így nekem ez nem munka, hanem az egész életem. A produkciókkal kelek és fekszem, éjszaka is azon gondolkodom, mit kellene még kitalálni, miben kellene fejlődni, erősíteni. Őszinte leszek, én akkor pihenek, ha a szervezetem ezt jelzi: jelenleg is egy sérvvel küszködöm, de igyekszem a legjobb formába kerülni és teljesen regenerálódni a következő turné kezdetére.

 

Mik a tervek 2020-ra?

A Dirty Slippers pár napja forgatta le a "Vedd el az eszem" című dalához a legújabb videoklipjét, valamint a "Nyitva" című dalunkhoz is tervben van egy kisfilm. Nincs idő pihenésre, a szóló lemezem tavasszal napvilágot kell lásson, továbbá a Dirty új lemezén is el kell kezdeni dolgozni. Január 18-án pedig már indul a turné, úgyhogy alig várom az új esztendőt és remélem még több koncertünk lesz mint idén! Pedig idén is közel 100 alkalommal léptünk színpadra.